skip to Main Content

Ταυτότητα ιστοσελίδας

Η διεύθυνση της σελίδας μας είναι https://dimosistiaiasaidipsou.gr . Η ιστοσελίδα ανήκει στον Δήμο Ιστιαίας Αιδηψού, 28ης Οκτωβρίου 26, Δημαρχείο Ιστιαία Ευβοίας,TK 34200. Ο Δήμος Ιστιαίας Αιδηψού συμμορφώνεται με το Εθνικό και Ευρωπαϊκό κανονιστικό πλαίσιο αναφορικά με την προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.

Τι δεδομένα συλλέγουμε και γιατί τα συλλέγουμε;

Όταν οι επισκέπτες έρχονται στην ιστοσελίδα μας, συλλέγουμε τη διεύθυνση IP του επισκέπτη και την τεχνική ταυτότητα του προγράμματος περιήγησης του επισκέπτη, για να βελτιώσουμε την εμπειρία χρήσης και να βοηθήσουμε στην ανίχνευση ανεπιθύμητων μηνυμάτων και παραβιάσεων ασφαλείας.
Επίσης, συλλέγουμε τα στοιχεία που μας στέλνετε στη φόρμα επικοινωνίας , για όσο χρόνο απαιτείται για την αποστολή τους μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε εμάς και σε κάθε περίπτωση για όχι περισσότερο από 24 μήνες.

Φόρμες επικοινωνίας κλπ

Όταν γράφετε σε φόρμες επικοινωνίας, συλλέγουμε τα στοιχεία που μας δίνετε, ζητώντας κάθε φορά να συναινέσετε στην αποστολή αυτών των πληροφοριών σε εμάς για τον σκοπό που αναφέρεται.

Cookies

Χρησιμοποιούμε μικρά αρχεία κειμένου που αποκαλούνται cookies, τα οποία είναι απαραίτητα, για να οργανώσουμε και να βελτιώσουμε την εμπειρία χρήσης που λαμβάνετε από την ιστοσελίδα μας. Με τα αρχεία αυτά ενδέχεται να σας αναγνωρίζουμε με μοναδικό τρόπο κάθε φορά που επισκέπτεστε την ιστοσελίδα μας. Μπορείτε πολύ εύκολα να τα διαγράψετε από το πρόγραμμα περιήγησης που χρησιμοποιείτε, ακολουθώντας τις οδηγίες του κατασκευαστή.

Περιεχόμενο από άλλες ιστοσελίδες

Τα άρθρα σε αυτόν τον ιστότοπο ενδέχεται να περιλαμβάνουν ενσωματωμένο περιεχόμενο (π.χ. βίντεο, εικόνες, άρθρα κ.λπ.). Το ενσωματωμένο περιεχόμενο από άλλους ιστότοπους συμπεριφέρεται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, όπως αν ο επισκέπτης επισκέφθηκε τον άλλο ιστότοπο. Αυτοί οι ιστότοποι ενδέχεται να συλλέγουν δεδομένα για εσάς, να χρησιμοποιούν cookies, να ενσωματώνουν επιπλέον παρακολούθηση τρίτου μέρους και να παρακολουθούν την αλληλεπίδρασή σας με αυτό το ενσωματωμένο περιεχόμενο, συμπεριλαμβανομένης της ανίχνευσης της αλληλεπίδρασής σας με το ενσωματωμένο περιεχόμενο, εάν έχετε λογαριασμό και έχετε συνδεθεί στον συγκεκριμένο ιστότοπο.

Υπηρεσίες ανάλυσης επισκεψιμότητας

Χρησιμοποιούμε υπηρεσίες ανάλυσης της επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας μας, οι οποίες καταγράφουν και αποθηκεύουν δεδομένα για τις επισκέψεις σας, σύμφωνα με τους κατά περίπτωση όρους προστασίας των προσωπικών δεδομένων που δημοσιεύουν. Ρωτήστε μας ποιές υπηρεσίες χρησιμοποιούμε κάθε φορά, για να μπορέσετε να αποτανθείτε σε αυτές για περισσότερες πληροφορίες. Δεν χρησιμοποιούμε τις υπηρεσίες αυτές, για να σας αναγνωρίσουμε με μοναδικό τρόπο, αλλά μόνο για να έχουμε μια απεικόνιση γενικών δεδομένων για το βαθμό και το ρυθμό των επισκέψεων του συνόλου των επισκεπτών στην ιστοσελίδα μας.

Κοινοποίηση δεδομένων σε τρίτα μέρη

Ενδέχεται να μοιραστούμε δεδομένα που υποβάλλετε σε φόρμες της ιστοσελίδας μας με συνεργάτες μας, στην περίπτωση που αυτό απαιτείται, για να διερευνήσουμε την δημιουργία προσφοράς για την παροχή υπηρεσιών που μας ζητάτε. Σε κάθε περίπτωση δεν κοινοποιούμε τα προσωπικά σας δεδομένα, αλλά μόνο τα στοιχεία που περιγράφουν τον λόγο, για τον οποίο έχετε επικοινωνήσει μαζί μας. Σε καμία άλλη περίπτωση δεν διαβιβάζουμε προσωπικά δεδομένα των επισκεπτών της ιστοσελίδας μας σε τρίτα μέρη.

Πόσο καιρό διατηρούμε τα δεδομένα σας;

Τα στοιχεία που μας αποστέλλετε σε φόρμες επικοινωνίας, δεν διατηρούνται στην ιστοσελίδα μας για περισσότερο από 24 μήνες. Ενδέχεται, ωστόσο να αντιγραφούν και να διατηρηθούν σε άλλες εφαρμογές ή φυσικό αρχείο του Δήμου για όσο χρόνο απαιτεί η εξυπηρέτησή σας από εμάς.

Ποιά δικαιώματα έχετε στα δεδομένα σας;

Εάν έχετε αφήσει σχόλια, μπορείτε να ζητήσετε να λάβετε ένα εξαγόμενο αρχείο των προσωπικών δεδομένων που διατηρούμε για εσάς, συμπεριλαμβανομένων τυχόν δεδομένων που έχετε παράσχει σε εμάς. Μπορείτε επίσης να ζητήσετε να διαγράψουμε τα προσωπικά δεδομένα που διατηρούμε για εσάς. Αυτό δεν περιλαμβάνει δεδομένα, τα οποία είμαστε υποχρεωμένοι να τηρούμε για διοικητικούς, νομικούς ή λόγους ασφαλείας.

Επιγραμματικά, τα δικαιώματά σας είναι τα ακόλουθα:

Ανάκληση συναίνεσης
Αίτημα πρόσβασης
Διόρθωση προσωπικών δεδομένων
Διαγραφή προσωπικών δεδομένων
Περιορισμός της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα
Αίτημα φορητότητας προσωπικών δεδομένων
Αμφισβήτηση της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα

Πώς προστατεύουμε τα δεδομένα σας;

Τα δεδομένα σας προστατεύονται από συστήματα ασφάλειας του δικτυακού τόπου που εξασφαλίζουν ότι είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθεί μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση. Επίσης, χρησιμοποιείται ισχυρή κρυπτογραφία κατά τη μετάδοση των πληροφοριών που μας δίνετε. Ο δικτυακός τόπος επιτηρείται σε 24ωρη βάση από σύστημα αποτροπής εισβολών και ειδικευμένο προσωπικό πιστοποιημένο στην ασφάλεια συστημάτων, το οποίο επαγρυπνά για την προστασία των δεδομένων σας, με σκοπό την αποτροπή απειλών, την ενημέρωση των αρχών και την ενημέρωσή σας σε περίπτωση οποιασδήποτε παραβίασης.

Διαδικασίες που έχουμε προβλέψει σε περίπτωση παραβίασης

Σε περίπτωση παραβίασης ακολουθείται η εξής μεθοδολογία: συλλέγονται στοιχεία για την παραβίαση, τα οποία σε δεύτερο χρόνο παραδίδονται στις αρμόδιες αρχές, διακόπτεται η παραβίαση με τεχνικά μέσα, ενημερώνονται οι αρχές και τα μέρη που τυχόν έχουν επηρεαστεί από την παραβίαση και ελέγχεται το μέγεθος και το εύρος της παραβίασης, ώστε να αναφερθεί με ορθό τρόπο σε κάθε μέρος που έχει έννομο συμφέρον. Επίσης, παρέχονται όλες οι διευκολύνσεις στις κατά τον νόμο αρμόδιες αρχές για τη διερεύνηση συμβάντων παραβίασης του απορρήτου των επικοινωνιών και των προσωπικών δεδομένων.

Από ποιά τρίτα μέρη λαμβάνουμε δεδομένα;

Δεν λαμβάνουμε πληροφορίες για τους επισκέπτες μας από τρίτα μέρη.

Αυτοματοποιημένη λήψη αποφάσεων ή/και προσδιορισμός προφίλ επισκέπτη

Για την προστασία της ιστοσελίδας μας, χρησιμοποιούμε πολλαπλά μέτρα ασφάλειας που λαμβάνουν αυτοματοποιημένες αποφάσεις σχετικά με τη φύση κάθε επίσκεψης, με σκοπό τη διασφάλιση του προγραμματιστικού κώδικα και την ακεραιότητα της βάσης δεδομένων μας. Τα συστήματα αυτά ενδέχεται να μπλοκάρουν την πρόσβαση σας στην ιστοσελίδα μας. Σε περίπτωση που κάτι τέτοιο συμβεί, μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας, για να άρουμε τη φραγή.

Απαιτήσεις κοινοποίησης δεδομένων

Σε περίπτωση που απαιτείται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο είτε από αστυνομικές αρχές είτε υπάρχει επίσημη απόφαση δικαστηρίου ή ανεξάρτητης αρχής, ενδέχεται να είμαστε υποχρεωμένοι να κοινοποιήσουμε προσωπικά δεδομένα που αφορούν στους επισκέπτες της ιστοσελίδας μας.

Προσωπικά Δεδομένα που συλλέγουμε

Στα  πλαίσια άσκησης των αρμοδιοτήτων του, ο Δήμος, συλλέγει  κατ’ ελάχιστον και ενδεικτικά, τα ακόλουθα προσωπικά δεδομένα:
α)  Στοιχεία επικοινωνίας:  όνομα, επώνυμο, όνομα και επώνυμο πατέρα, όνομα και επώνυμο  μητέρας,  τηλέφωνο κινητό, τηλέφωνο σταθερό,  διεύθυνση κατοικίας/εργασίας, πόλη, ταχυδρομικός κώδικα, τηλέφωνο εργασίας, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail).
β) Προσωπικά Στοιχεία: αριθμός δελτίου ταυτότητας, ημερομηνία γέννησης, τόπος γέννησης, εθνική καταγωγή, αριθμός φορολογικού μητρώου (Α.Φ.Μ), Δ.Ο.Υ., αριθμός μητρώου κοινωνικής ασφάλισης (ΑΜΚΑ), στοιχεία ασφαλιστικού φορέα, υπηκοότητα, ιθαγένεια, επίσημα στοιχεία Ληξιαρχείου,  οικογενειακή κατάσταση,  είδος ασφάλισης, σύνταξης γήρατος, στρατολογικά στοιχεία, επαγγελματική ιδιότητα, περιουσιακά στοιχεία.
γ) Τραπεζικά & Οικονομικά στοιχεία: αριθμός τραπεζικού λογαριασμού, στοιχεία πιστωτικού ιδρύματος, επιδόματα, επιχορηγήσεις, αποζημιώσεις.,  κάρτα ανεργίας,  βιβλιάριο απορίας, εκκαθαριστικό ΔΟΥ.
δ)  Δεδομένα υγείας (που αποκαλύπτουν την κατάσταση υγείας του ατόμου): Ιατρικό ιστορικό ασθενούς, δεδομένα σωματικής υγείας, δεδομένα πνευματικής/ψυχικής υγείας , ασθένεια, δυσλειτουργία (ΑΜΕΑ), δεδομένα κλινικής θεραπείας – φαρμακευτικής αγωγής, γνωμάτευση αναπηρίας, βιβλιάριο υγείας, ιατρικές συνταγές.
ε)  Δεδομένα που αφορούν συμβάσεις: επωνυμία και έδρα ατομικής επιχείρησης, όνομα, επίθετο νόμιμου εκπροσώπου νομικών προσώπων, τηλέφωνο, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αριθμός φορολογικού μητρώου (ΑΦΜ), ΔΟΥ, αριθμό δελτίου ταυτότητας, δάνεια, επιχορηγήσεις, περιουσιακά στοιχεία, άδεια λειτουργίας επιχείρησης.
στ)  Δεδομένα για ένταξη σε προγράμματα: επωνυμία ατομικής επιχείρησης, όνομα, επίθετο νόμιμου εκπροσώπου νομικών προσώπων, τηλέφωνο, κατοικία, έδρα ατομικής επιχείρησης, αριθμός φορολογικού μητρώου (ΑΦΜ), ΔΟΥ, δάνεια, επιχορηγήσεις, περιουσιακά στοιχεία, εισοδηματικά στοιχεία, εκκαθαριστικά σημειώματα, δηλώσεις φόρου εισοδήματος, ασφαλιστικές και φορολογικές ενημερότητες.
ζ) Δεδομένα προσωπικής και οικογενειακής κατάστασης: Γεγονότα ληξιαρχείου, στοιχεία οικογενειακής κατάστασης, άδειες γάμου, διαζευκτήρια, πιστοποιητικά γέννησης, εκθέσεις βάπτισης, πιστοποιητικά εγγυτέρων συγγενών.
η)  Περιουσιακά στοιχεία: τίτλοι ακινήτων,  ΚΑΕΚ, στοιχεία ύδρευσης, στοιχεία τελών και εισφορών που σχετίζονται με το ακίνητο,
θ) Δεδομένα για Δικαστική χρήση: δικαστικές αποφάσεις, διοικητικές κυρώσεις, ενστάσεις, διοικητικά μέτρα, διοικητικές ποινές, πρόστιμα, ποσά αποζημιώσεων, ποινικό μητρώο, οφειλόμενα ποσά.
ι )  Στοιχεία ανηλίκων: όνομα, επίθετο,  πατρώνυμο,  μητρώνυμο, ημερομηνία γέννησης, τόπος γέννησης, τάξη και σχολείο φοίτησης, θρήσκευμα (στοιχεία βαπτίσεως), υπηκοότητα, ιθαγένεια, δεδομένα υγείας, ΑΜΕΑ.
ια)  Cookies κλπ. (Cookies): απολύτως απαραίτητα και επιδόσεως.
ιβ) Στοιχεία γεωγραφικής θέσης

Νομιμότητα Επεξεργασίας Προσωπικών Δεδομένων

Ο Δήμος  επεξεργάζεται νόμιμα τα προσωπικά δεδομένα που συλλέγει, εφόσον η επεξεργασία αυτή είναι απαραίτητη:
α) για την εκπλήρωση των έννομων υποχρεώσεων, που απορρέουν από την ισχύουσα νομοθεσία για τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (όπως Ν. 3584/2007)
β) για την ενάσκηση δημόσιας εξουσίας (βλ. Ν. 3463/2006)
γ) για την εκτέλεση των αρμοδιοτήτων του όπως αυτές προσδιορίζονται στον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου (ΟΕΥ Δήμου Ιστιαίας Αιδηψού).

Σκοποί Επεξεργασίας Προσωπικών Δεδομένων

Ο Δήμος συλλέγει κι επεξεργάζεται προσωπικά δεδομένα προς εξυπηρέτηση των κάτωθι, ενδεικτικά και όχι περιοριστικά αναφερόμενων σκοπών:
α)την εξέταση και τη διεκπεραίωση αιτημάτων των διοικουμένων ή την υποβολή καταγγελιών ή παραπόνων, για την έκδοση πάσης φύσεως πιστοποιητικού ή βεβαίωσης που εκδίδεται από τις υπηρεσίες του Δήμου, όπως, ενδεικτικά, πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης, άδεια γάμου, πιστοποιητικά εγγυτέρων συγγενών, ΑΜΚΑ, βεβαίωση ΟΑΕΔ, βεβαίωση ΤΑΠ, βεβαίωση είσπραξης τελών και εισφορών.
β)την επικοινωνία του Δήμου με τον διοικούμενο και την ενημέρωσή του σχετικά με την πορεία της υπόθεσής του ή άλλες δράσεις του Δήμου.
γ)την αξιολόγηση των κριτηρίων ως προς την ένταξη διοικουμένων σε προγράμματα κοινωνικής πρόνοιας που οργανώνει ο Δήμος ή σε συγχρηματοδοτούμενες δράσεις με την Ευρωπαϊκή Ένωση.
δ)την ολοκλήρωση της διαδικασίας ανάθεσης και επεξεργασίας συμβάσεων που συνάπτει ο Δήμος με τρίτους αναδόχους έργων, προμηθειών ή υπηρεσιών, καθώς και για την αξιοποίηση της δημοτικής περιουσίας.
ε)την εκπροσώπηση του Δήμου ενώπιον των δικαστικών και διοικητικών αρχών, καθώς και τη νομική υποστήριξη αιρετών οργάνων και υπηρεσιών του Δήμου.
στ)την τήρηση αρχείων και για στατιστικούς λόγους, όπου απαιτείται από την ισχύουσα νομοθεσία, όπως, ενδεικτικά,  αρχείο αποφάσεων αλλαγής επιθέτου, αρχείο δηλώσεων πολιτογράφησης, αρχείο στρατολογικών πινάκων, αρχείο αποφάσεων δημοτικού συμβουλίου.
ζ)την καταχώρηση ληξιαρχικών γεγονότων και για την τήρηση Ληξιαρχείου και Δημοτολογίου.
η)την συμμετοχή των πολιτών σε πολιτιστικές ή αθλητικές εκδηλώσεις που οργανώνει ο Δήμος, στα πλαίσια δράσεων του Δήμου για την προώθηση του αθλητισμού και του πολιτισμού.
θ)την είσπραξη τελών και εισφορών και λοιπών δημοσίων εσόδων, σύμφωνα με τις αρμοδιότητες του, καθώς και για την έκδοση βεβαιωτικών καταλόγων, για την εξακρίβωση ακριβούς ποσού δημοτικών φόρων, για τη βεβαίωση προστίμων και την εξέταση σχετικών προσφυγών και ενστάσεων.
ι)την χορήγηση αδειών λειτουργίας καταστημάτων και άσκησης επιχειρηματικής δραστηριότητας, υπαίθριων αγορών, εμποροπανηγύρεων, γυμναστηρίων και αθλητικών εγκαταστάσεων, βρεφονηπιακών σταθμών, για σύνταξη απόψεων σχετικά με τις διοικητικές παραβάσεις.
ια)την τήρηση της νομοθεσίας σχετικά με την υιοθεσία αδέσποτων ζώων
ιβ)την ολοκλήρωση της διαδικασίας εγκατάστασης ύδρευσης και για την καταμέτρηση του καταναλισκόμενου ύδατος, καθώς και για τη μέριμνα σχετικά με προβλήματα του δικτύου ύδρευσης.
ιγ)την παροχή Κοινωνικού Επιδόματος Αλληλεγγύης και την ένταξη πολιτών ευπαθών κοινωνικών ομάδων σε προγράμματα πρόνοιας ή δομών, όπως το Κοινωνικό Παντοπωλείο ή το Κέντρο Κοινότητας, που διοργανώνει ο Δήμος,  σε συνεργασία και με άλλους φορείς.
ιδ)για τη διεκπεραίωση αλληλογραφίας του Δήμου, την τήρηση πρακτικών και την έκδοση αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου.
ιε)για την διατήρηση της ιστοσελίδας του Δήμου.
ιζ) για την εκπόνηση σχεδίου έκτακτης ανάγκης, την διατήρηση της καθαριότητας και του πρασίνου στην περιοχή του Δήμου, για τις ταφές και εκταφές του Δημοτικού Κοιμητηρίου.

Πηγές Προσωπικών Δεδομένων

Ο Δήμος συλλέγει τα προσωπικά δεδομένα που επεξεργάζεται,  είτε απευθείας από τα ίδια τα υποκείμενα, είτε αυτεπαγγέλτως, στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του, μέσω αναζήτησης από άλλες πηγές. Ειδικότερα, και ενδεικτικά, ο Δήμος δύναται να συλλέγει προσωπικά δεδομένα, από τις ακόλουθες πηγές:
α) Από φυσικά πρόσωπα: Μέσω αιτήσεως του υποκειμένου, που διέρχεται από το πρωτόκολλο του Δήμου ή τα ΚΕΠ και διαβιβάζεται στις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου προς διεκπεραίωση της υπόθεσης ή μέσω υποβολής προφορικών αιτημάτων ή παραπόνων / καταγγελιών ή μέσω κατάρτισης συμβάσεων ή συμφώνων συνεργασιών ή στα πλαίσια οποιασδήποτε άλλης συναλλαγής με τον Δήμο.
β) Από δημόσιους φορείς: Μέσω άλλων δημοσίων φορέων από τους οποίους συνεπικουρείται στην εκτέλεση των αρμοδιοτήτων του και στην εκπλήρωση των νόμιμων υποχρεώσεών του, όπως, ενδεικτικά από: Υπουργεία, Οικονομικές Επιτροπές, Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, Περιφέρειες, Συνεργαζόμενους ΟΤΑ, Διευθύνσεις Οικονομικών Υπηρεσιών, Εθνικό Κτηματολόγιο, Ελεγκτικούς Μηχανισμούς, Αστυνομικές Αρχές,  Δικαστικές αρχές, ΔΕΔΗΕ, ΕΥΔΑΠ,  Πυροσβεστική, Λιμενικό, Ασφαλιστικούς Φορείς, άλλα ΚΕΠ, Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (taxisnet).

Αποδέκτες Προσωπικών Δεδομένων

Τα προσωπικά δεδομένα ενδέχεται να διαβιβάζονται, εφόσον απαιτείται για την εκπλήρωση των νόμιμων υποχρεώσεων του Δήμου ή την εκτέλεση των αρμοδιοτήτων του, ενδεικτικά και όχι περιοριστικά, προς:
α) πολίτες, καταγγελλόμενους, αιρετούς, αξιωματούχους, μέλη Δημοτικού Συμβουλίου, Οικονομικές Επιτροπές, αρμόδιες υπηρεσίες Δήμου, Υπηρεσία Επιτρόπου.
β) Άλλους ΟΤΑ α’ και β΄ βαθμού, Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, Περιφέρειες, Υγειονομικές Υπηρεσίες, Διαχειριστικές Αρχές Επιχειρησιακών Προγραμμάτων, Ασφαλιστικούς φορείς, Ληξιαρχείο Αθηνών,  ΟΑΕΔ, Αστυνομικές Αρχές, Πυροσβεστική, Λιμενικό.
γ) Υπουργείο Εσωτερικών, Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, Υπουργείο Δικαιοσύνης Διαφάνειας & Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων, Υπουργείο Εργασίας,  Κοινωνικής Ασφάλισης & Αλληλεγγύης.
δ) Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, Οικονομικές Επιτροπές, Ελεγκτικούς Μηχανισμούς, Πιστωτικά Ιδρύματα, ΔΕΚΟ, Δ.Ο.Υ., ΕΑΑΔΗΣΥ, Δικαστικές Αρχές, Ελεγκτικό Συνέδριο, Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (taxisnet).
ε) ΔΙΑΥΓΕΙΑ, Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, Εφημερίδες.
Διαβιβάσεις σε τρίτες χώρες ή εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης
Ο Δήμος διαβιβάζει πάντα με ασφάλεια και κατόπιν ενημέρωσης του πολίτη, προσωπικά δεδομένα προς τρίτες χώρες εντός ή εκτός Ευρωπαϊκής ‘Ένωσης.

Χρόνος διατήρησης των Προσωπικών Δεδομένων

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 9 του Π.Δ/τος 162/1979 «Περί εκκαθαρίσεως των αρχείων των Δημοσίων Υπηρεσιών», του άρθρου 9 του Π.Δ. 480/1985 «Εκκαθάριση των αρχείων των ΟΤΑ και των ιδρυμάτων Ν.Π.Δ.Δ και συνδέσμων αυτών» και του άρθρου 9 του Π.Δ. 768/1980 «Περί εκκαθαρίσεως των αρχείων των Ν.Π.Δ.Δ», όλες οι υπηρεσίες των φορέων του δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και των Ο.Τ.Α. έχουν την υποχρέωση να διατηρούν τα αρχεία τους ανάλογα με τον τύπο του εγγράφου για συγκεκριμένο χρόνο και να προβαίνουν σε περιοδική εκκαθάριση των αρχείων τους μέσα στο πρώτο τρίμηνο του έτους.
Ο Δήμος διατηρεί τα προσωπικά δεδομένα που επεξεργάζεται, για όσο χρονικό διάστημα προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία.

Ειδικότερα και ενδεικτικά:

Οι αιτήσεις και τα δικαιολογητικά των πολιτών που υποβάλλονται στο πρωτόκολλο του Δήμου ή στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π), διατηρούνται για διάστημα έως και δύο (2) ετών μετά τη διεκπεραίωση της υπόθεσης στη συνέχεια καταστρέφονται.
Η εσωτερική αλληλογραφία, διαβιβαστικά και έγγραφα καθημερινής χρήσης που δεν έχουν έννομες συνέπειες, δεν διατηρούνται πέραν των δύο  (2) ετών.
Οι συμβάσεις έργων, προμηθειών ή υπηρεσιών που συνάπτει ο Δήμος με τρίτους αναδόχους και όλα τα στοιχεία του φακέλου διατηρούνται για χρονικό διάστημα έως και δέκα (10) ετών μετά την ολοκλήρωση του έργου ή έως την παραγραφή των σχετικών αξιώσεων.
Έγγραφα και προσωπικά δεδομένα δικαστικών υποθέσεων διατηρούνται για χρονικό διάστημα έως και δέκα (10) ετών μετά την ολοκλήρωση της δικαστικής διαφοράς.
Εκλογικοί κατάλογοι διατηρούνται έως την αντικατάστασή τους.
Αποφάσεις σχετικά με διακανονισμούς χρεών διατηρούνται για χρονικό διάστημα έως και είκοσι (20) ετών μετά τη λήξη του αντίστοιχου οικονομικού έτους.
Έγγραφα που αφορούν στην οργάνωση και τη λειτουργία του Δήμου, όπως πρακτικά και αποφάσεις του Δημοτικού συμβουλίου, αποφάσεις οικονομικών επιτροπών, διατηρούνται για χρονικό διάστημα έως και πέντε (5) ετών.
Συμβόλαια αγοραπωλησίας, μίσθωσης ή εκμετάλλευσης ακινήτων, εντολές κι εργασίες συντήρησης εξοπλισμού και γενικώς έγγραφα αξιοποίησης περιουσίας του Δήμου. διατηρούνται για χρονικό διάστημα έως και δέκα (10) ετών.
Αριθμοί κυκλοφορίας οχημάτων διατηρούνται για χρονικό διάστημα έως και είκοσι (20) ετών.
Βεβαιούμενα και εισπραττόμενα έσοδα διατηρούνται για χρονικό διάστημα έως και πέντε (5) ετών από τη λήξη του αντίστοιχου οικονομικού έτους.
Πράξεις επιβολής τελών διατηρούνται για χρονικό διάστημα έως και πέντε (5) ετών από τη λήξη του αντίστοιχου οικονομικού έτους.
Κατάλογοι απόρων διατηρούνται για χρονικό διάστημα έως και πέντε (5) ετών από την κατάρτισή τους.
Υδροηλεκτρικές μετρήσεις διατηρούνται για χρονικό διάστημα έως και πέντε (5) ετών.
Μελέτες έργων / προμηθειών / κτιριακών εγκαταστάσεων διατηρούνται για χρονικό διάστημα έως και είκοσι (20) ετών.
Άδειες λειτουργίας καταστημάτων, επιχειρήσεων, βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών, αθλητικών εγκαταστάσεων κλπ, διατηρούνται εις το διηνεκές.
Ληξιαρχικά γεγονότα, το Μητρώο Πολιτών, Μητρώα Αρρένων, οι οικογενειακές μερίδες και γενικώς όλα τα προσωπικά δεδομένα που είναι απαραίτητα για την τήρηση των βιβλίων Δημοτολογίου και του Ληξιαρχείου, διατηρούνται εις το διηνεκές.
Τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που περιέχουν προσωπικά δεδομένα δεν διατηρούνται για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από όσο χρειάζεται για την διεκπεραίωση της υπόθεσης, εκτός κι αν σχετίζονται με κρίσιμα υπηρεσιακά ζητήματα του Δήμου, οπότε διατηρούνται μόνιμα.

Τρόπος Διαγραφής / Καταστροφής Προσωπικών Δεδομένων

α) Δεδομένα που τηρούνται σε έντυπη μορφή:  Κάθε εκτύπωση σε χαρτί ή έγγραφο ή αρχείο σε άλλη έντυπη μορφή που περιέχει προσωπικά δεδομένα καταστρέφεται με τεμαχιστή διασταυρούμενης κοπής (cross-cutshredder) και μεταφέρεται σε εξουσιοδοτημένο τρίτο συμβαλλόμενο από τον Δήμο για ασφαλή απόρριψη εγγράφων. Μετά την καταστροφή των εγγράφων συντάσσεται πρακτικό καταστροφής εγγράφων που φυλάσσεται για τουλάχιστον τρία (3) έτη, σύμφωνα με τα οριζόμενα από τα Π.Δ. 480/1985, και Π.Δ. 768/1980 για τη συγκρότηση τριμελών επιτροπών εκκαθάρισης.
β) Δεδομένα που τηρούνται σε ψηφιακά μέσα: Τα  προσωπικά δεδομένα που βρίσκονται σε ψηφιακά μέσα απορρίπτονται με αποσύνθεση, καύση, τεμαχισμό, σύνθλιψη ή κονιορτοποίηση.  Το Τμήμα Πληροφορικής του Δήμου οφείλει να διατηρεί τα ψηφιακά μέσα (εξωτερικούς σκληρούς δίσκους, USB κ.λπ.) σε ασφαλές μέρος έως την απόρριψή τους.  Επειδή η διαγραφή αρχείων δεν επαρκεί για να πιστοποιηθεί ότι τα προσωπικά δεδομένα δεν μπορούν να ανακτηθούν από τις μονάδες ψηφιακών μέσων, πρέπει να προτιμάται η ψηφιακή αποσυναρμολόγηση ή η φυσική καταστροφή του εξοπλισμού. Οι Διευθύνσεις και οι Δομές του Δήμου οφείλουν να διατηρούν αντίγραφα των εντύπων απόδειξης καταστροφής ψηφιακών μέσων και υλικού για περίοδο τριών (3) ετών.

Δικαιώματα υποκειμένων

Τα συναλλασσόμενα με τον Δήμο φυσικά πρόσωπα (υποκείμενα των προσωπικών δεδομένων), διατηρούν τα ακόλουθα δικαιώματα:
α) Δικαίωμα πρόσβασης στα προσωπικά τους δεδομένα που υφίστανται επεξεργασία από τον Δήμο, ως υπεύθυνου επεξεργασίας, στα είδη επεξεργασίας ανά κατηγορία δεδομένων και στους αποδέκτες ή κατηγορίες αποδεκτών τους, στους οποίους διαβιβάζονται νόμιμα.
β) Δικαίωμα διόρθωσης ανακριβών ή εσφαλμένων προσωπικών δεδομένων ή συμπλήρωσης ελλιπών στοιχείων.
γ) Δικαίωμα διαγραφής προσωπικών δεδομένων, με την επιφύλαξη των υποχρεώσεων και των νόμιμων δικαιωμάτων του Δήμου για τη διακράτησή τους με βάση τις εκάστοτε ισχύουσες νομοθετικές και κανονιστικές διατάξεις.
δ) Δικαίωμα περιορισμού της επεξεργασίας των προσωπικών δεδομένων, εφόσον, είτε αμφισβητείται η ακρίβεια αυτών, είτε η επεξεργασία είναι παράνομη, είτε εξέλειπε ο σκοπός της επεξεργασίας και υπό την προϋπόθεση ότι δεν συντρέχει νόμιμος λόγος για τη διακράτησή τους.
ε) Δικαίωμα εναντίωσης στην επεξεργασία, για λόγους που αφορούν στην ιδιαίτερη κατάσταση του υποκειμένου, με την προϋπόθεση ότι τα προσωπικά δεδομένα υφίστανται επεξεργασία για την εκπλήρωση καθήκοντος που εκτελείται προς το δημόσιο συμφέρον ή κατά την άσκηση δημόσιας εξουσίας που έχει ανατεθεί στον Δήμο ή για τους σκοπούς των εννόμων συμφερόντων που επιδιώκει ο Δήμος.

Τρόπος άσκησης δικαιωμάτων

Κάθε αίτημα αναφορικά με τα προσωπικά δεδομένα και την άσκηση των δικαιωμάτων των υποκειμένων, πρέπει να απευθύνεται εγγράφως προς: Δήμο Ιστιαίας Αιδηψού, Υπόψιν Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO) κ. Γεωργαλά Δημητρίου, ή να αποστέλλεται απευθείας στη διεύθυνση dpo@istaid.gr. Τα πλήρη στοιχεία του DPO είναι Δημήτριος Γεωργαλάς, Δικηγόρος, Οδός των εν Αμερική Αρτακινών & Πανόρμου Νέα Αρτάκη ΤΚ 34600 τηλ. 2221 0 40405
Άρνηση του Δήμου ή αναιτιολόγητη καθυστέρηση ως προς την ικανοποίηση των αιτημάτων που υποβάλλονται από τα υποκείμενα κατά την άσκηση των δικαιωμάτων τους, παρέχει το δικαίωμα καταγγελίας στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα ως καθ’ ύλη αρμόδια εποπτική αρχή για την εφαρμογή του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. (Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, Γραφεία: Κηφισίας 1-3, Τ.Κ. 115 23, Αθήνα, Τηλεφωνικό Κέντρο: +30-210 6475600, Fax: +30-210 6475628, http://www.dpa.gr).

Υπεύθυνος Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (DPO)

Ο Δήμος έχει ορίσει Υπεύθυνο  Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (εφεξής «DPO» ), ο οποίος αναφέρεται και λογοδοτεί στο Δήμαρχο. Ο DPO α) διαθέτει την απαιτούμενη γνωστική και διαχειριστική επάρκεια για την προστασία και ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων, β) εγγυάται ότι δεν υπάρχει σύγκρουση συμφερόντων του ρόλου του με τυχόν άλλα καθήκοντα ή και υποχρεώσεις, γ) δεσμεύεται από την τήρηση του απορρήτου / εμπιστευτικότητας σχετικά με την εκτέλεση των καθηκόντων του, σύμφωνα με το εθνικό δίκαιο και το δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τα υποκείμενα των προσωπικών δεδομένων μπορούν να έχουν άμεση και ανεμπόδιστη επικοινωνία με τον DPO για οποιοδήποτε σχετικό με την επεξεργασία και προστασία των προσωπικών δεδομένων θέμα.

Εφαρμοστέο Δίκαιο – Τροποποιήσεις

Ο Δήμος επεξεργάζεται  τα προσωπικά δεδομένα  σύμφωνα με το Γενικό Κανονισμό για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων 2016/679/ΕΕ, και εν γένει το ισχύον εθνικό και ευρωπαϊκό νομοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο για την προστασία προσωπικών δεδομένων, για κάθε διαφορά δε, που μπορεί να προκύψει από την εφαρμογή της παρούσας πολιτικής, εφαρμοστέο δίκαιο είναι το Ελληνικό και αρμόδια Δικαστήρια αυτά των Αθηνών. Η παρούσα ενημέρωση, θα επικαιροποιείται  όποτε και εφόσον, αυτό κρίνεται αναγκαίο. Εάν υπάρχουν σημαντικές αλλαγές στην Πολιτική Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων του Δήμου ή στον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούμε τα προσωπικά δεδομένα σας, αυτό θα δημοσιεύεται σε εμφανές σημείο της ιστοσελίδας του Δήμου https://dimosistiaiasaidipsou.gr . Σας ενθαρρύνουμε να διαβάζετε ανά τακτά διαστήματα την Πολιτική Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων του Δήμου για να γνωρίζετε πώς προστατεύονται τα προσωπικά σας δεδομένα.

Back To Top